مدل جدید عینک هوشمند گوگل مخصوص عینکی‌ها

خبرگزاری فارس: مدل جدید عینک هوشمند گوگل مخصوص عینکی‌ها

به گزارش فارس به نقل از فاکس‌نیوز، یکی از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس توضیح داد که "مارک شاند"(Mark Shand) یکی از مهندسان گروه توسعه‌دهنده Google Glass که سابقه طولانی در شرکت Xerox PARC داشته را در حالی دیده که مدل مفهومی این عینک هوشمند را به چشمان خود زده بود و البته این در حالی بود که عینک معمولی‌اش را نیز به چشم داشت.

دو مهندس دیگر گوگل نیز در این کنفرانس در حالی مدل مفهومی عینک هوشمند Google Glass خود زده بودند که عینک معمولی را نیز به چشم داشتند.

"آدام هابرلاچ"( Adam Haberlach) از مهندسان گروه توسعه دهنده این عینک هوشمند گفت: «استفاده از عینک هوشمند Google Glass دشوارتر از تحمل عینک آفتابی روی چشمان‌تان نیست».

مدل جدید عینک Glass برای آن دسته از افرادی که اختلال بینایی دارند و مجبور به استفاده از عینک‌های طبی هستند، بند تیتانیومی خود که در مدل استاندارد به کار رفته است را با یک جفت پلاستیک شیشه‌ای مشکی عوض می‌کند؛ به نحوی که دسته عینک و دیگر اجزای آن با یکدیگر ادغام می‌شوند. این مدل جدید به گونه‌ای طراحی نشده است که کاربران بتوانند بخش‌های مختلف آن را از یکدیگر جدا کنند.

خداحافظی متحدان سنتی مایکروسافت با ویندوز

خبرگزاری فارس: خداحافظی متحدان سنتی مایکروسافت با ویندوز

به گزارش فارس به نقل از ان دی تی وی، از جمله شرکت هایی که دیگر همه محصولاتشان را همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه نمی کنند می توان به HP اشاره کرد که هفته گذشته رایانه تازه ای را روانه بازار کرد که مجهز به سیستم عامل اندروید است.

با توجه به اینکه شرکت اچ پی بزرگترین شرکت سازنده رایانه در جهان محسوب می شود، عرضه تبلت و لپ تاپ مجهز به سیستم عامل های رقیب مایکروسافت از سوی آن زنگ های خطر را برای این غول سنتی دنیای نرم افزار به صدا درآورده است.

اچ پی می گوید برای اینکه نبض بازار را در اختیار داشته باشد، SlateBook x2 را که محصولی مابین لپ تاپ و تبلت محسوب می شود، با قیمت 479 دلار روانه بازار کرده است.

این شرکت می گوید از آن جهت اندروید را برای این محصول انتخاب کرده که آن را برای تبلت ها، نوت بوک ها و دیگر انواع رایانه ها صددرصد مناسب تشخیص داده است.

پیش از این هم اچ پی تبلت های دیگری را همراه با این سیستم عامل و نه سیستم عامل ویندوز فون روانه بازار کرده بود. ایسوس و ایسر هم دو شرکت دیگری هستند که در یک سال اخیر به تدریج با نصب انحصاری ویندوز خداحافظی کرده و به نصب سیستم عامل های رقیب روی آورده اند.

گوگل و تولید مدل اختصاصی از Galaxy S4

خبرگزاری فارس: گوگل و تولید مدل اختصاصی از Galaxy S4

پس از مدت‌های انتظار سرانجام کنفرانس سالانه گوگل موسوم به Google I/O در سانفرانسیسکو آمریکا برگزار شد و این شرکت اعلام کرد قصد دارد مدل‌های مختلف و مورد علاقه خود از گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ را روانه بازار کند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، این طور که گفته شده است گوشی هوشمند جدید گوگل در بیشتر موارد شبیه به مدل اصلی خواهد بود که از جمله این شباهت‌ها می‌توان به پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE و حافظه داخلی 16 گیگابایتی اشاره کرد.

روی این گوشی هوشمند جدید سیستم‌عامل Android 4.2 Jelly Bean Nexus نصب می‌شود و در حالی که کاربران می‌توانند بدون عقد قراردادهای مخابراتی آن را خریداری کنند، برنامه‌های به‌روزرسان نیز به صورت خودکار در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

نسخه قفل نشده این گوشی هوشمند ساخت شرکت گوگل از تاریخ 26 ژوئن یعنی حدود یک ماه دیگر وارد بازار جهانی می‌‌شود و ابتدا در اختیار کاربران آمریکایی قرار می‌گیرد. البته شرکت گوگل اعلام کرده که کاربران می‌توانند این محصول را به صورت مستقیم از روی فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل با قیمت 649 دلار خریداری کنند.

هنوز به درستی مشخص نشده که شکل ظاهری این محصول و دیگر قابلیت‌های آن با مدل اصلی Galaxy S4 چقدر تفاوت دارند. اما منابع آگاه اعلام کردند که ویرایش جدید از این گوشی هوشمند همراه با دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی و پردازنده چهارهسته‌ای Snapdragon 600 عرضه می‌شود.

مایکروسافت نسبت به افزایش ویروسها هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس گزارش اطلاعات امنیت مایکروسایت، طی چند سال اخیر ، ویروسها درمیان مهاجمان رایانه ای محبوبیت خود را از دست داده بودند.

درحالی که واژه ویروس معمولا برای هر نوع بدافزار  به کار می رود، اما این واژه به طور خاص به یک نوع برنامه تهاجمی چون ویروس بیولوژیکی اشاره می کند که بر برنامه های موجود در رایانه تأثیر گذاشته و در سایر برنامه ها پخش می شود.

دنبال کردن ویروسها و از بین بردن آنها با نرم افزار مناسب معمولا ساده تر از سایر انواع تهدیدها چون تروجانها است.

تام رینز کارشناس امنیت مایکروسافت گفت: طی چندین سال، این گونه به نظر می رسید که ویروسها چندان مورد علاقه مهاجمان رایانه ای نیست، چرا که آنها از انواع دیگر تهدیدها برای حمله به سیستمها استفاده می کردند.

این درحالی است که امسال، رین و تیم وی در مایکروسافت به این مسئله توجه کردند که ویروسهای رایانه ای که 5 درصد بدافزارهای جهانی را تشکیل می دهند تا پایان سال 2012 به 7.8 درصد افزایش پیدا کرده بودند.

در نقاط خاصی از جهان این افزایش حتی ملموس تر هم بود. به طوری که در 40 درصد سیستمهای اسکن شده پاکستان، اندونزی، اتیوپی و بنگلادش ویروس مشاهده شده است و 35 درصد از سیستمهای اسکن شده در کشورهای افغانستان و 36 درصد از سیستمهای اسکن شده مصر حاوی ویروس بودند.

براساس اظهارات رین، این نرخ بالای آلوده شدن رایانه ها با ویروس به پایین نفوذ پهن باند مرتبط است.

پهنای باند کمتر به این معناست که فرصت کمتری برای گسترش بدافزارهای فعال شده توسط شبکه چون کرمها و تروجهانها وجود دارد. در دهه 1990 جشم اندازهای اینترنتی در کشورهای کم درآمد فضای مناسبی برای پیشرفت ویروسها بود.

محبوب ترین ویروس جهان ویروس به نام " Win32/Sality" است، یک نوع آلودگی که اغلب در دستگاه های دارای سیستم عامل XP مشاهده دارد. Sality به معنای چندشکلی است، به این معنا که این ویروس تلاش می کند نرم افزارهای کشف ویروس را با اجرای تغییرات ظریف در کدهای خود فریب دهد تا اهداف شرورانه خود را پنهان کند.

با تمام این اوصاف این ویروس در دستگاه هایی که دارای ویندوز ویستا و سیستم عاملهای جدید تر بودند نتوانستند موفقیت آمیز ظاهر شوند.

این افزایش جهانی در استفاده از ویروسهای رایانه ای جذاب است، اما هنوز محافظت سیستم درمقابل ویروسها نسبت به سایر انواع تهدیدهای رایانه ای ساده است.

رین در گزارش کامل خود توصیه کرده است که کاربران نرم افزارهای ضدویروس خود را به روز نگاه داشته و از دانلود کردن از سایتها و یا دستگاه های خارجی ناشناس چون یو اس بی ها امتناع کنند.

نخستین گوشی هوشمند با دو سیستم‌عامل مجزا عرضه شد


خبرگزاری فارس: نخستین گوشی هوشمند با دو سیستم‌عامل مجزا عرضه شد

شرکت ال‌جی گوشی جدیدی را با نام Optimus Vu معرفی کرده است که در بازار آمریکا با نام Intuition شناخته می‌شود و نخستین گوشی هوشمندی است که با استفاده از برنامه P&B Virtualization دو سیستم‌عامل کاملا مجزا را روی خود جا داده است.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، سیستم P&B Virtualization به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند سیستم‌عامل نصب شده روی گوشی هوشمند را دقیقا به دو نیم تقسیم کند و هر بخش را در فضای کاملا مجزا در اختیار کاربران بگذارد تا در آن بتوانند به صورت کاملا ایمن و با قابلیت کنترل سیستم‌های سازمانی IT از آن استفاده کنند و در بخش دیگر هم امکانات و قابلیت‌های کاربران معمولی را در اختیار داشته باشند.

گوشی هوشمند Optimus Vu نتیجه همکاری‌های دو شرکت الکترونیکی ال‌جی و شرکت تولیدکننده ابزارهای سازمانی VMware محسوب می‌شود که هر دوی آن‌ها برای ساخت بخش نرم‌افزاری این محصول تلاش کرده‌اند.

شرکت ال‌جی در گوشی هوشمند Optimus Vuاز برنامه VMware Horizon Mobile استفاده کرده است تا کاربران به کمک آن بتوانند سیستم‌عامل ثانویه را نیز به صورت کاملا مجزا از سیستم‌عامل اولیه در اختیار داشته باشند و برنامه‌های مورد نظر خود را کاملا جدا در اختیار بگیرند.

این امر امکان می‌دهد کاربران ابزارهای سازمانی مخصوص کار خود را در فضایی مجزا در اختیار بگیرند و ابزارهای عمومی و کاربردی را نیز در سیستم‌عامل دیگر مورد استفاده قرار دهند تا ایمنی هر بخش به صورت کاملا جداگانه حفظ شود.