سامسونگ شبکه مخابراتی 5G راه‌اندازی کرد

خبرگزاری فارس: سامسونگ شبکه مخابراتی 5G راه‌اندازی کرد

شرکت کره‌ای سامسونگ توانست به صورت موفقیت‌آمیز فناوری نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی یعنی 5G را توسعه بخشد تا در این راستا کاربران جهانی از سال 2020 بتوانند این فناوری را روی دستگاه‌های موبایلی خود در اختیار بگیرند.

به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، آخرین نسل از فناوری‌های بی‌سیم نسبت به شبکه‌های 4G که این روزها در برخی مناطق جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کاربران امکان می‌دهد با سرعت بالاتر به سرویس‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

سرویس 5G در حالت آزمایشگاهی با طول موج 28 گیگاهرتز توانست اطلاعات را با سرعت یک گیگابایت در ثانیه انتقال دهد. این طور که شرکت سامسونگ توضیح داده است، نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی به شما امکان می‌دهد تا یک فیلم سینمایی را در کمتر از یک ثانیه بارگذاری کنید.

این پلتفورم جدید همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات را با سرعت باورنکردنی روی اینترنت منتشر کرده یا بارگذاری کنید. سرعت انتشار یا بارگذاری اطلاعات روی شبکه مخابراتی 4G LTE هم‌اکنون 75 مگابایت در ثانیه است که به گفته سامسونگ، این سرعت در شبکه 5G به ده‌ها گیگابیت در ثانیه می‌رسد.

شرکت سامسونگ گفت که برای این شبکه مخابراتی از 64 آنتن مجزا استفاده کرده است تا کاربر در آن واحد بتواند به ارسال و دریافت اطلاعات بپردازد. گفته شده است که سرویس 5G در آینده به یک استاندارد بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد