امکان استفاده از تلفن ‌همراه در دمای ذوب و انجماد

خبرگزاری فارس: امکان استفاده از تلفن ‌همراه در دمای ذوب و انجماد

با گسترش قابلیت‌های ارتباطی ماشین به ماشین(M2M) نیازهای دستگاه‌های موبایلی هم روز به‌روز افزایش می‌یابد. در همین راستا شرکت Comprion کارت جدیدی را مورد آزمایش قرار داده است که می‌تواند توانایی تلفن‌ های همراه در مناطقی که دمای بسیار بالا یا بسیار پایینی دارند، از قطب شمال گرفته تا صحرای بزرگ آفریقا را ارتقا دهد.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، این فناوری جدید با نام M2M UICCs شناخته می‌شود و برای آن دسته از دستگاه‌های الکترونیکی ساخته شده که قرار است در مناطق سخت مورد استفاده قرار گیرند و در تجربیات بسیار دشوار زندگی به کار روند.

این دستگاه‌ها که می‌توانند در هر نقطه از زمین مورد استفاده قرار گیرند، امکان برقراری تماس از داخل یک اتومبیل در وسط یک بیابان را فراهم می‌کنند یا موجبات ارسال پیامک از ایستگاه هواشناسی مستقر در قطب شمال را فراهم می‌سازند.

کارشناسان در این اقدام یک دستگاه تلفن‌همراه را در دمای بین منفی 40 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 105 درجه سانتی‌گراد مورد آزمایش قرار دادند که پیش‌تر این آزمایش‌ها در دمایی بین منفی 25 تا مثبت 85 درجه سانتی‌گراد انجام شده بود.

این کارت توانست در آزمایش‌های یاد شده به صورت موفقیت‌آمیز عمل کند و در نهایت امکان استفاده از تلفن‌همراه در شرایط دمایی مذکور را به وجود آورد.

آزمایش یاد شده مبتنی بر شبکه مخابراتی LTE انجام شد که البته ابزارهای مخابراتی GSM و USIM نیز در آن مورد استفاده قرار گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد